onsdag den 17. marts 2010

Khao Lak aka "Den genfundne glaede ved Thailand"

Efter en laaaang minibustur fandt vi til Khao Lak, et nationalparkomraade, som huser Similan Islands, der efter sigende skulle vaere et af de 10 bedste steder at dykke i verden. Vi faldt undervejs i snak med et fransk vennepar, der var paa klatrerejse...de var nogle meget aktive drenge, og kunne absolut ikke forstaa, at vi ikke dyrkede sport, men de var meget hjaelpsomme med vand til os koeresyge danskere (vilde svingveje i bjergene!!!)
Vi blev sat af i Khao Lak og ville finde en taxa videre til molen 10 km uden for byen, men ingen forstod rigtigt, hvad vi ville derude. I "The Book" (Lonely Planet) stod der, at man kunne finde mange af de smaa rejsebureauer, der udboed snorkelture til Similan Islands. Vi ankom til molen og det var absolut doedt! Vi kunne ikke rigtig finde nogle billige ture og var meget opgivende. Vi tog en taxa tilbage til byen og fandt en tur til halv pris, det sted hvor vi var blevet sat af i foerste omgang (3 timer tidligere). Molen tur/retur = nyttesloes, men gjorde at vi var ellevilde over den tur, vi nu havde fundet til halv pris.

Vi blev afhentet tidligt fra hotellet og fik besked paa af chauffoeren ikke at fortaelle de andre gaester, hvad vi havde givet for billetten, da det var ekstremt billigt. Vi forstod det ikke helt, men da vi ankom blev vi serviceret med the, kaffe, kage - en stor speedbaad ventede, vi havde egen privat mole og alle de andre turister saa ud til at have betydeligt flere penge end os. Saa forstod vi :)
Vandet var fantastisk, man kunne se flere meter ned...Kaempe fisk, fiskestimer og en meget stor havskildpadde. Helt fantastisk.

Sandstandene paa de forskellige oer omkring Similan var fantastiske...saadan rigtig sand - saa fint som pudder...har aldrig oplevet noget lignende. Det var Paradis, ville tage dertil igen paa stedet. Vi havde ellers faaet nok af sandstrande og Thailand, men Similan var helt utroligt og kan ikke beskrives med ord.

"Hello my name is Alec but you can just call me Nancy"
Vores staff ombord paa baaden var noget helt for sig selv :)
Vi blev inviteret til at komme at se deres show inde i byen om aftenen - de saakaldte Ladyboys...

Vores franske vennepar (de var virkelig noget for sig - viste sig at vaere ekstremt underholdende) fra minibussen var tilfaeldigvis ogsaa paa tur til Similan Islands. De var ombord paa en ande baad og vi fik aftalt ved at raabe til hinanden at moedes paa McDonalds senere paa aften og spise mad sammen et sted i byen. Det udloeste megen latter fra de andre gaester.
Obs. Tjek lige de meget diskrete Speedos..

Byggemand Bob 1 og 2...
Lejede en scooter, vi koerte to paa...var paa jagt efter det lokale posthus, som dog var flyttet et andet sted hen efter at vores kort var blevet lavet. Tog lidt over to timer at finde det. Paa en af detourene kom vi ind i et jungleomraade, hvor en masse svedene thailandske teenagedrenge spillede volley i bar overkrop inde blandt traerne...det var meget autentisk:) (Malou loves!!!)
Efter at have vaeret paa posthuset, koerte vi dybt ind i junglen for at finde et vandfald. Det var en fantastisk tur...lige pludselig stoppede vejen og blev til grusvej indtil vi naede et bjerg. Vi trekkede lidt op ad bjerget, men maaette opgive, da vandfaldet var naesten udtoerret pga. saesonnen. Paa tilbagevejen hoerte vi lidt rislende vand og stemmer. Vi gik imellem traeerne, og fandt et flodleje, hvor to smaa noegne drenge legede i vandet med deres far (faren dog heldigvis med badebukser..)...igen meget autentisk.

Ladyboysshow here we come!!!!
Vi havde taget vores franske vennepar med til showet, meget sjov aften..

Lady Gaga

Flere af dem havde faaet lavet bryster og var virkelig yndige at se paa...der var dog ogsaa et par med en meget stor bule paa numsen.

Nancy (fra vores baadtur) ude til venstre. Malou og Louise love Nancy :)